Már hónapokkal ezelőtt elolvastam ezt a könyvet, de valahogy nem írtam róla. Hogy miért is nem? Fogalmam sincs. Talán mérete miatt elbújt a polcon... Ugyanis egy apró méretű kötetről van szó, de én mérete miatt is szerettem, nem csak a tartalma szórakoztatott.


A könyvet Domokos Gábor, a harmincas éveiben járó író jegyzi, s a főhős szintén egy majdem harmincas éveiben járó pasi, aki még egyetemista már X éve, szóval nehézkes a végzése elsősorban a lustasága miatt. Küzd a diplomamunkával, a vizsgákkal, és úgy egyáltalán a korai keléssel. Nincs igazán ötlete, hogy mit is kellene csinálnia az életével.

Barátaival sokszor összegyűlnek, megosztják egymással gondjukat örömüket, és van köztük olyan, akinek bizony irigylésre méltó karrierje van, igazából mindegyik srácnak sínen van az élete főhősünket kivéve. Ő valahogy csak sodródik az árral. Bár mindig van valami kis munkája, de ez azért mégsem az igazi. Egyébként a suli mellett reklámszövegeket ír, de fontosabbak neki a haverok, meg a buli, meg a pia, meg a cigi. Ezen kívül nagyon fontosak a kapcsolatok, mert ezeknek hála kap munkát néha-néha.

Persze van, amikor komoly dolgok is történnek vele, de mégis valahogy annyira könnyedén s lazán él, ahogy én mindig is csak szerettem volna. Sosem akartam annyira laza lenni, mint a főhős, de azért, ha csak egy kicsivel több lazaság ragadna rám őróla, akkor már elégedett lennék. :-)

Ez egy tipikus pasis könyv egyébként, az a típusú kötet, amit szívesen az öcsém kezébe nyomnék, mert biztos vagyok abban, hogy remekül szórakozna rajta, és szerintem azok az emberkék is szívesen elolvasnák, akik egyébként ritkán, vagy sosem vesznek könyveket a kezükbe.

A mű egyébként a CorLeonis kiadó kínálatában található, az oldalukról meg is rendelhető. Szerintem érdemes rá költeni, érdemes szülinapra, névnapra, akármire ajándékozni, mert vicces, szórakoztató.

A könyv adatai:

Kiadó: CorLeonis Kiadó

Kiadás helye: Budapest

Kiadás éve:  2010

Oldalszám: 184 p

ISBN: 978-963-88449-8-9

Borító: puhatáblás, ragasztott

Ár: 1990 ft

Forrás: kiadótól

"A Reklámország peremén tagadhatatlanul önéletrajzi ihletésű könyv, amelyben az író izgalmas és sziporkázóan szellemes portrét rajzol generációjának – az első magyar yuppie-nemzedéknek – tagjairól.
Az egyes szám második személyben fogalmazott mű reklámszlogen-gyártó főhőse kívülről, mintegy felettes énje pozíciójából ostorozza önmagát és kortársait, alapvető lúzerségük miatt. (Amit persze mi, „öregek”, egészen másképp látunk. Pontosabban, láttunk eddig.) Emberünk szűk, de irigylésre méltóan összetartó baráti körrel és harmonikus családi háttérrel rendelkezik. Látszólag semmi baj vele, és mégis. Néha kicsit rosszul érzi magát a bőrében, akárcsak a barátai. Talán az zavarja (őket), hogy túl könnyen pottyannak az ölébe (ölükbe) a dolgok. A többiek sorra el is „hullanak” mellette, megkötik kompromisszumaikat, föladják álmaikat, vagy ami még tragikusabb, sőt életveszélyes: képtelenek megalkudni a realitásokkal. Ő viszont ezerrel hajszolja az „igazit”: nőt, bulit, életcélt. Iszik, dohányzik, szív, csajozik (mindezt módjával és a leszokás feltett szándékával), több egyetemen bepróbálkozik (némelyiken a diplomáig is eljut), állandó időzavarral küzd és folyton „görcsöl”, mert képtelen megfelelni szülei (önmaga, barátnője) elvárásainak. Mindig a könnyebbik megoldást választja, még akkor is, ha ez a nehezebb. Általában rosszul tűri a konfliktushelyzeteket és a kudarcokat, amire megvan az ideológiája: császárral született, így már a kezdeti gyötrelmeket is megspórolta neki a sors (az orvos szikéje). Feltett szándéka, hogy megtalálja azt a keskeny mezsgyét, amelyen elegyensúlyozhat a happy end felé. A könyv végén a meccs döntetlenre áll. Domokos Gábor a felnőtté válás kalandregényének 21. századi prototípusát alkotta meg, méghozzá bravúrosan. Egyetlen szavát se lehet komolyan venni, mégis minden szava igaz. Százszázalékosan a mában él (szerző és főhős egyaránt), hasonlatait, metaforáit a televíziós tömegkultúra (főleg a reklámok és a sorozatok) világából veszi. Szinte szégyenkezve, lopva adagolja nekünk a bölcsességet, műveltséget, morált. Látszólag mindig a felszínen marad, egy-egy oldalvágással darabidőnként mégis telibe talál. A számtalan tanulságos és mulatságos epizódot felsorakoztató, a katartikus felhangokat se nélkülöző Reklámország elsősorban kivételesen frappáns és „korszerű” nyelvezete, sodró stílusa jóvoltából kecsegtet azzal a reménnyel, hogy társaságban sűrűn idézhető kultuszkönyvvé válik. Könnyű és finom."